PODSTAWOWA OPIEKA ZDROWOTNA
W naszej przychodni przyjmują wykwalifikowani lekarze Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Nasi lekarze interniści, czyli lekarze pierwszego kontaktu i pediatrzy:
- lek. med. Cezary Cybula - specjalista chorób wewnętrznych
- lek. med. Tomasz Dąbrowski - w trakcie specjalizacji z medycyny rodzinnej
- lek. med. Beata Kowalewska - specjalista pediatrii
- lek. med. Zofia Miłoszewska - specjalista pediatrii
- lek. med. Ewa Pawlęga - specjalista pediatrii
- lek. med. Ewa Pawlik - specjalista pediatrii
- lek. med. Ewa Stasiakowska-Grochowska - specjalista chorób wewnętrznych, medycyny sportowej
- dr n. med. Teresa Szymańska - specjalista medycyny rodzinnej
- lek. med. Katarzyna Wołkowska - specjalista kardiolog, internista
- lek. med. Małgorzata Zalewska - lekarz internista, medycyna pracy
Rejestracja zapisów do poradni możliwa osobiście, drogą poczty elektronicznej rejestracja[@]splvitamed.pl lub telefonicznie pod numerem 22 473 89 37 lub 22 473 87 94 w godzinach 8:00-20:00
Informacja o warunkach udzielania TELEPORAD w ramach podstawowej opieki zdrowotnej
Teleporada w POZ jest narzędziem, które dzięki udzielaniu świadczenia opieki zdrowotnej na odległość, zwiększa bezpieczeństwo pacjenta oraz personelu, ograniczając bezpośredni kontakt do sytuacji uzasadnionych klinicznie.
Teleporada nie jest jedyną formą udzielania świadczeń w podstawowej opiece zdrowotnej w Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej Vitamed. Pacjent ma prawo do skorzystania z osobistej wizyty w gabinecie lekarza rodzinnego. Jeśli z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie nie jest możliwe do zrealizowania w formie Teleporady, okoliczność ta jest ustalana z Pacjentem w trakcie procedury rejestracji wizyty.
Pacjent posiada możliwość zarezerwowania Teleporady osobiście w Rejestracji Przychodni lub dzwoniąc pod numery:
(22) 473 89 37
(22) 473 87 94 lub przez internet.
W celu zrealizowania Teleporady lekarz/pielęgniarka/położna POZ kontaktuje się telefonicznie o umówionej przez Pacjenta godzinie.
W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu podjętych w odstępie nie krótszym niż 5 minut personel medyczny może zrezygnować z kolejnych prób kontaktu. Konsultacja Telefoniczna zostaje wówczas anulowana.
Teleporada następuje po potwierdzeniu tożsamości Pacjenta przez personel medyczny, który udziela konsultacji na podstawie danych wskazanych w dokumentacji medycznej i/lub deklaracji wyboru POZ Pacjenta.
Podczas Teleporady lekarz/pielęgniarka/położna dokonuje oceny stanu pacjenta, ustala czy Teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego. W trakcie udzielania Teleporady personel medyczny może, w porozumieniu z Pacjentem lub jego opiekunem prawnym i w oparciu o przeprowadzony wywiad oraz dokumentację medyczną, skierować Pacjenta na wizytę stacjonarną.
Podczas Teleporady Pacjent ma możliwość uzyskania e-Recepty, e-Zla (elektronicznego zwolnienia lekarskiego), e-Zlecenia na wyroby medyczne, a także skierowania na badania laboratoryjne i obrazowe oraz wizytę kontrolną, skierowanie do szpitala. Wystawienie pacjentowi w/w dokumentów powinno być uzasadnione stanem zdrowia pacjenta. Teleporady udzielane są przez lekarzy oraz przez pielęgniarki i położne, w zakresie ich kompetencji.
Konsultacja Telefoniczna realizowana jest w warunkach gwarantujących poufność, z zabezpieczeniem danych przed dostępem osób nieuprawnionych do uzyskania informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych. W przypadku wystąpienia konieczności przekazania Pacjentowi informacji dotyczącej stanu zdrowia, co może dotyczyć wysłania cyfrowego odwzorowania dokumentacji medycznej z zastosowaniem systemów teleinformatycznych (np. na podany przez Pacjenta adres e-mailowy), korzystamy z systemów zapewniających z naszej strony ochronę przed nieuprawnionym wykorzystaniem, a także przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utraceniem, ujawnieniem oraz nieuprawnionym dostępem do przekazywanej informacji.
Sposoby realizacji: e-Recepta
Jeśli podczas Teleporady personel medyczny wystawia e-Receptę, Pacjent otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem PIN umożliwiającym zrealizowanie e-Recepty w aptece. Wystawioną e-Receptę można zrealizować w dowolnej aptece, podając otrzymany numer PIN oraz numer PESEL.
Sposoby realizacji: e-Zlecenie na wyroby medyczne
Podobnie jak w przypadku e-Recepty, po wystawieniu w trakcie Teleporady e-Zlecenia na wyroby medyczne, Pacjent otrzymuje przez telefon lub SMS-a numer zlecenia, który uprawnia do zrealizowania tego zlecenia w dowolnie wybranej placówce aptecznej lub w sklepie medycznym.
Sposób realizacji: realizacja zleceń badań dodatkowych
Jeżeli podczas Teleporady personel medyczny skieruje Pacjenta na badania laboratoryjne, Pacjent lub osoba trzecia (w imieniu Pacjenta) umawia termin wykonania tych badań telefonicznie lub osobiście w placówce.
Zachęcamy do aktywowania Internetowego Konta Pacjenta poprzez stronę pacjent.gov.pl
Korzystając z IKP, Pacjent posiada w jednym miejscu szybki i łatwy dostęp do:
- dokumentacji medycznej - na przykład e-Recepty i e-Skierowania, a także wyników badań czy wypisu ze szpitala;
- informacji o wysokości refundacji kupionych leków i innych produktów medycznych oraz świadczeń zrealizowanych w ramach NFZ (na przykład przebytego zabiegu lub badania);
- wytycznych dotyczących zaleconej dawki leków;
- informacji o zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ (dot. np. wizyty u lekarza specjalisty czy planowanego terminu rehabilitacji).
Poprzez IKP Pacjent posiada możliwość złożenia e-Deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej służby zdrowia (POZ), a także może zapoznać się z obecnie aktywnymi deklaracjami.
Przed zakończeniem Teleporady lekarz/pielęgniarka/położna POZ podsumowuje przeprowadzoną Konsultację i weryfikuje, czy przekazane zalecenia są dla Pacjenta zrozumiałe. W przypadku pojawienia się wątpliwości wyjaśnia powód wydania zaleceń, e-Recept czy skierowań na badania dodatkowe